Har du någonsin märkt hur snabbt videospelsutvecklarna flyttar sin nästa spelteknik till marknaden utan någon varning alls? Hur är det med spelkonsolerna som snabbt produceras och säljs? Ett spelkoncept som kommer att visas i några av dessa spelkonsoler är ett koncept som kallas “Hunger Games.”
Det faktum att spelindustrin är på väg bort från realistiska spel kan överraska några av oss men inte de människor som designar och gör dessa spel. I själva verket är detta inte en mycket väl bevarad hemlighet. Så, varför vill de flytta bort från realismen i spel som “Star Trek”Fable” att gå för de mer barnsliga och underhållande spel som “Hunger Games?”
Svaret på den frågan kan överraska dig.
Varför är dessa utvecklare och speltillverkare så rädda för att skapa spel som har realistiskt våld? Det finns några skäl till att så är fallet.
Verkligt våld ses av vissa människor som alltför extrem och kan vara för grafisk och störande för vissa människor. Å andra sidan, vissa människor ser verkligt våld som en form av underhållning, särskilt i filmer. Många tycker att det är mycket underhållande. Det är därför de har beslutat att vända sig till mer underhållande sätt att underhålla sin publik.
Real kämpar i tv-spel är något som gör människor glada och de njuta av det. Men om striderna är för verkliga kommer det att skrämma barnen. Det faktum att folk blir rädda i verkliga livet är något som folk inte gillar att se. När verkligt våld visas i ett tv-spel eller film, rädslan faktor som människor känner när de kommer in i den situationen minskar, åtminstone i viss utsträckning. Det kanske inte helt försvinner, men det gör minska och de flesta vuxna tycker att vara en bra sak.
I många människors sinnen, tanken på ett spel som har mycket realistiska striderna, men inte har något våld alls, är alldeles för störande. Folk kanske inte ens vill spela ett sådant spel.
Nu, överväga alla pengar som har spenderats på reklam och marknadsföring som ett spel som detta skulle kräva att komma till den nivå av popularitet som utvecklarna hoppas på. Naturligtvis skulle de behöva betala stora pengar till videospel designers och författare spel, men bara som kostar miljontals dollar.
Spelutvecklarna är rädda för att om de ger efter för lite av allmänhetens krav på att de kan vara i konkurs. När allt kommer om hand, den marknadsandel som de vinner bygger på hur mycket pengar som de spenderar på reklam för sitt spel.
Med det sagt, gör de vissa kompromisser på det sätt som våldet i spelet uttrycks.
Till exempel finns det spel som tillåter spelare att döda varandra med några enkla slag mot huvudet eller att slå dem i revbenen, men det finns också spel där spelare kan använda vapen och knivar för att ta ut dem som försöker döda dem.
Vissa människor säger att detta är ett bra sätt att få spelarna att känna sig lite mer realistiska och mindre våldsamma. Men andra hävdar att detta ger människor möjlighet att använda vapen som de aldrig annars skulle använda i den verkliga världen. och att visa sin aggression utan att bli dödade.
Denna typ av våld finns inte bara i spel om mord eller våld. Våldet finns också i alla typer av spel, inte bara våldsamma spel.
Verkligt våld i spel är inte alltid dåligt och är ibland en del av ett spel för att ge gamern något att se fram emot. Det är bara det att det finns vissa tider att det inte borde vara så.